ESPLAT WEBINAR Teaching psychology as a secondary school subject in European schools

Speaker: Lenka Sokolová (proffesor of educational psychology) Discussant: Prof. Dr. Iva Stuchliková Host: Prof. Dr. Pina Marsico

delivermessagepart

Teachng psychology as a secondary school subjet in European schools

Learning objectives:

1. Become familiar with the roots and current developements in teaching psychology in secondary education and understand the role of the European Federation of Pschology Teachers Associations (EFPTA) in supporting psycholgy theachers.
  2. Indentfy the benefits an barriers of teaching psychology in schools.
  3. Discuss the role of psychology as a school subject in tacking current global challanges, including, e.g., well-being and mental health of adolesents, development of critical thinking, or climate change.
Montag, 08.04.2024
Beginn: 16:00