• RKI-Bericht zur psychischen Gesundheit im Kindes- und Jugendalter

Familien und Kommunen mit Psychologie stärken

Familien sind zentral bei der Bewältigung von Belastungen und Entwicklung von Schutzmechanismen. Schutzfaktoren in Kindheit und Jugend wirken positiv auf Gesundheit und Bildungschancen. Der BDP setzt sich auch vor dem Hintergrund aktueller RKI Analysen für mehr psychologische Ansätze auf systemischer und individueller Ebene zur Stärkung von Kindern und Familien ein.

We support all psychologists in their professional practice and in consolidating their professional identity. We achieve this, among other things, by providing guidance in establishing a professional existence and by continuously providing up-to-date information from science and practice for everyday professional life.

We open up and secure professional fields and ensure that findings in psychology are implemented competently and responsibly. In addition, we strengthen the reputation of all psychologists in public and represent our own professional policy positions in society.

BDP - Psychologie bewusst vertreten

BDP - Psychologie bewusst vertreten